Na etapie budowanie kwestionariusza zdrowia dla swojego gabinetu medycznego powinnaś zdawać sobie sprawę, że część pytań posłuży do dalszej pracy z pacjentem, a nawet do budowania treści marketingowych.
Pytania o cel wizyty i problemy – do tych informacji będziesz mogła się odnieść po kilku wizytach pacjenta w Twoim gabinecie. Porozmawiaj z pacjentem o tym czy jest zadowolony czy widzi rezultaty i czy idziecie w takim kierunku, jakiego oczekiwał?
Może okazać się, że po rozmowie pacjent stwierdzi, że chciałby jeszcze coś dokupić, w końcu “apetyt rośnie w miarę jedzenia”. Sama również możesz zasugerować kolejne etapy. Pamiętaj, zadowolony pacjent chętnie poleci Twoje usługi znajomym. Być może to jest również czas, żeby wręczyć zaproszenie i uruchomić działanie poczty pantoflowej?
Na początku, kiedy zdecydujesz się wprowadzić pytania o cel i problem to nawet Tobie może być ciężko to określić, po kilku słowach jakie pacjent wypełnił w kwestionariuszu. Dlatego powinnaś zadbać o pogłębiony wywiad i uzyskane informacje dopisać w karcie pacjenta.
Pacjent opisuje, że chce się pozbyć jakiegoś problemu, jeśli w Twoim gabinecie jeden zabieg pozwoli mu wrócić do zdrowia to możesz się liczyć z tym, że pacjent już więcej do Ciebie nie wróci. Może zdarzyć się tak, że po jakimś czasie od rozwiązania problemu on znowu się pojawił i pacjent może uważać, że Twoja pomoc wcale nie była skuteczna. Dlatego nie dają się zwieść, zawsze szukaj źródła problemu i ostatecznego celu jaki dana osoba chce osiągnąć.
Zadbaj o to, żeby kwestionariusz był wgrany do karty pacjenta i żebyś miała zawsze do niego dostęp, mogła się odwoływać do niego.
Moja wskazówka, jeśli wykonujesz zabiegi, które ingerują w ciągłość skóry i są powiązane ze zdrowiem (brakiem infekcji w organizmie) lub narażają pacjenta na zachorowanie np. WZW B – każdorazowo pobieraj ankietę zdrowia z pytaniem jak się czuje i czy nie był na zabiegu tatuażu lub piercingu oraz kiedy ostatni raz był w szpitalu. Uchroni Cię to przed przypisaniem odpowiedzialności za niechciane powikłania.

Analiza zebranych danych może dostarczyć cennych informacji na temat trendów zdrowotnych oraz preferencji pacjentów, co umożliwia dostosowanie treści marketingowych, może nawet zmianę rodzaju usług do zmieniających się potrzeb rynku. Przedstawienie historii pacjentów, którzy zgłosił się do Ciebie z problemem i informacją jakie zabiegi wykonać, żeby pomóc pacjentowi na pewno spotkają się z dużym zainteresowaniem wśród użytkowników mediów społecznościowych. Napisanie historii będzie dla Ciebie mniej czasochłonne, ponieważ wszystkie dane już masz. Ciekawa historia osoby, która boryka się z podobnymi problemami przyciąga duże zainteresowanie.
Kwestionariusz zdrowia może stanowić skuteczne narzędzie marketingowe. Zrozumienie problemów i celów pacjentów, regularna analiza postępów oraz personalizacja oferty to dobra podstawa w budowaniu relacji z klientami.
