Prowadz Gabinet

Twoja własna strona internetowa – jak się do tego zabrać?

Własna strona internetowa jest nie tylko wizytówką gabinetu, ale także platformą, która umożliwia łatwy dostęp do informacji oraz kontaktu z Twoim zespołem. Dzięki temu pacjenci mogą szybko znaleźć informacje na temat usług, godzin pracy czy lokalizacji gabinetu. 

Im szybciej tym lepiej – tym powinnaś się kierować, jeśli myślisz o stworzeniu strony internetowej. Jestem zwolennikiem koncepcji małych kroków i poprawiania projektu. Dlatego nie musisz mieć od razu strony internetowej, na wzór Twojej największej konkurencji.
Po pierwsze Ciebie i Twoją konkurencję, do której się porównujesz dzieli kilkanaście lub kilkadziesiąt miesięcy od rozpoczęcia prowadzenia gabinetu. Oprócz doświadczenia różnią zasoby, więcej osób może odpowiadać za stronę internetową.
Ty dopiero zaczynasz i bardzo dobrze! Możesz pozwolić sobie na testowanie i kombinowanie. Podejmujesz szybkie decyzje, nie musisz czekać na akcept wielu osób, żeby wprowadzić poprawki. 

Bez znaczenia, czy prowadzisz jednoosobowy gabinet czy połączyłaś się z koleżankami ze studiów lub kursu, musisz jak najszybciej kupić domenę i zbudować swoją stronę internetową – tylko dzięki temu budujesz swoją niezależność.

Uwaga, zanim przejdziesz dalej, zatrzymaj się tutaj, by raz na zawsze nauczyć się tych pojęć:

  • Serwer – miejsce, gdzie są przechowywane dane związane z twoją stroną internetową, zdjęcia, treści, formularze (to np. blok mieszkalny)
  • Domena – nazwa strony internetowej, domeny zwykle kończą się na .pl, kupujemy je poprzez weryfikację, czy wybrany adres jest dostępny (to np. konkretne mieszkanie w bloku)
  • Strona internetowa, witryna – wszystko, co na niej umieścisz – treści, grafiki, cennik, zdjęcia (to np. konkretne urządzone mieszkanie)

Dlaczego ważne jest posiadanie strony internetowej?
Co zrobisz, jeśli Twoje konto w mediach społecznościowych zostanie zablokowane, bo np. ktoś zgłosił, że są na nim niedozwolone treści lub koszty reklamy w tych mediach wzrosną kilkunastokrotnie?

Budowanie marki i wizerunku w mediach społecznościowych jest ważne. Konto na Facebooku i Instagramie jest wygodne w założeniu, proces działania jest prosty – dodawanie zdjęć i opisów. W przypadku strony internetowej nie jest już tak łatwo. Dlatego zebrałam dla Ciebie najważniejsze informacje w konkretnej formie. Poświęć odrobinę uwagi swojej stronie internetowej, gwarantuję, że w przyszłości posiadanie swojej www zaprocentuje.

Zawsze podpowiadam, żeby specjaliści budowali swoją stronę internetową. Nie bez powodu obok strony internetowej pojawia się słowo „swoją” – wszystko, co na niej zrobisz, będzie Twoje. Kiedy mamy pustą kartkę papieru, to ciężko zacząć budować coś od zera, dlatego popularność serwisu typu Booksy lub ZnanyLekarz jest tak duża. Te marketplace mają konkretne pola do uzupełniania, które tworzą Twój profil i gotowe.

Pomyślałam, że podział stron internetowych ułatwi Ci start z miejsca. Specjaliści najczęściej tworzą strony internetowej:

  • strona wizytówka – możliwość odnalezienia imienia i nazwiska, pobrania numeru telefonu i skontaktowania się ze specjalistą, opis usług, przedstawienie bio
  • strona internetowa wizytówka dla specjalisty i blog z nastawieniem na prowadzenie konsultacji w formie telemedycyny

Pierwsze pytanie, na które powinnaś sobie odpowiedzieć, zanim przejdziesz do sprawdzania tego, co powinieneś mieć na stronie, to czy będziesz miała czas lub pieniądze na to, żeby ją zaktualizować, powiększać jej zasób treści, dorzucać informacje o nowościach? Nie ma nic gorszego niż zakładka „aktualności”, gdzie ostatni wpis jest sprzed dwóch lat. Dlatego rozróżniamy dwa rodzaje stron:

  • sprzedażowa – to taka, gdzie mogę od razu kupić, zarezerwować wizytę, zostawić dane w formularzu. Strona, która opisuje produkty, jakie oferujemy. Pacjent wchodząc na stronę może zapisać się, ma na celu szybkie umówienie pacjenta na wizytę
  • marketingowo-sprzedażowa – poszerzona, pozycjonowanie, słowa kluczowe, dzielenie się wiedzą, budowanie wizerunku eksperta, zaawansowana

Zawsze możesz budując stronę internetową rozpocząć od opcji wizytówki z modułem do rezerwacji wizyty online, a w przyszłości, jeśli będziesz rozwijać gabinet, to możesz dodawać kolejne treści.

Jeśli chcesz otrzymać ofertę stworzenie strony internetowej – napisz do mnie